zondag 29 maart 2009

sic transit gloria mundi


Analoog, dat is toch je ware voor mij. En ik heb nog een hele zooi mechanische Canons, dus op de eerste ochtend van de zomertijd er vroeg op uit met de NF1. Er dreigt regen. Een heel verlaten straat in Nijmegen-oost. Een complete familie komt in de verte de hoek om, en ik bedoel: compleet. Vader, moeder, fietskindjes èn een karretje. Ik zak door de knieën, camera waterpas ( ik houd niet van croppen ) wachten tot ze perfect in beeld zijn... klll - - ik. En dat hoort "klik" te zijn, kort en krachtig. De NF1 heeft de vut blijkbaar niet overleefd. Van de F1 zit de lensvatting los. Alleen de FTbQL uit 1971 doet het nog. Het begint te regenen.

3 opmerkingen:

  1. Dat meen je niet! Moet hij gewoon weer op gang komen?
    Maar, mechanisch vakmanschap overleeft blijkbaar alles! Hoewel mijn EF op dat gebied juist overleden is. Blijft over: HB?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neeneeneenee, de Linhof doetutooknog, en uitstekend. En de Zenit, wadagjedáárvan, met verkoperde spleetsluiter? En, desnoods, de HBM maar die wéégt wat hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 12 jaar later. Met WD40 doet de nF1 het weer prima, de FTbQL heeft transportproblemen en de Linhof 220 kan niet tegen kou...

    BeantwoordenVerwijderen